Na regen komt gelukkig zonneschijn 17 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van sonja pelt - WaarBenJij.nu Na regen komt gelukkig zonneschijn 17 september - Reisverslag uit Vancouver, Canada van sonja pelt - WaarBenJij.nu

Na regen komt gelukkig zonneschijn 17 september

Door: sonja

Blijf op de hoogte en volg sonja

17 September 2016 | Canada, Vancouver

Zaterdag 17 september

Vanmorgen kwam Rob naar ons hotel om samen te ontbijten. We zouden eerst pannenkoeken gaan eten in het Dutch Pancake house , maar het giet van de regen en we zouden doorweekt zijn voordat we van de auto naar het restaurant gelopen waren. Daarom had Rob bedacht dat we in ons hotel gingen ontbijten. Zijn schoonzoon Mathew kwam ook met zijn tweeling zoontjes van 3jaar. Het werd een erg gezellig ontbijt met pancakes, wafels en toast.
Na het ontbijt zijn Noor en ik op onze hotelkamer gebleven om (nogsteeds) bij te komen van onze jetlag. We hebben niet geslapen, maar gingen uiteindelijk een soort " gebarentaal spel" doen. We kregen prompt de slappe lach. Ik probeerde Noor duidelijk te maken dat de zalmtrek binnenkort ging beginnen. Nu ben ik niet zo heel goed in gebarentaal kennelijk , want volgens Noor beelde ik " een big aan de diarree" uit........

Aan het eind van de middag was het droog en zijn we nog een paar uur door de stad gaan rijden. We kwamen op een gegeven ogenblik door een straat waar minstens honderd zwervers, bedelaars , drugverslaafden en daklozen op de stoep lagen. Ik schrok ervan. Dat er een aantal aan het bedelen zijn of op de stoep liggen te slapen heb ik natuurlijk vaak genoeg gezien..... Maar tientallen naast elkaar alsof ze " aan het staken zijn" en met zijn allen de stoep willen bezetten..... Ik wist niet wat ik zag ! ook was er heel veel politie aanwezig. Later hoorde ik van Rob dat het al jaren een probleem is en dat heel veel daklozen/zwevers/verslaafden zich daar verzameld hebben...... Tjeetje, als je met z'n allen op dezelfde stoep zit te bedelen, krijg je toch niks in je bakje????

We werden al bijtijds door Rob en Marilyn opgehaald om naar het dinner te gaan in de Tap and Barrel Olympic Village. Wat een geluk dat het droog geworden was (de zon was zelfs weer gaan schijnen), want een deel van het dinner was binnen, maar grotendeels was buiten. het dinner werd op de bovenste etage van het gebouw gehouden en e hadden daar een prachtig uitzicht. We zaten op een groot terras wat uitkeek over de haven en vanwaar we het olymisch stadion goed konden zien. Ook hadden we een geweldig uitzicht op het Telus Science World gebouw. Een grote ronde " koepel" die s avonds groen verlicht werd. Werkelijk prachtig. Er stonden heaters aan op het terras, maar eigenlijk was het niet echt nodig. Het was een heerlijke temperatuur en we hebben tot een uur of 23 buiten gezeten. Net toen we op het punt stonden van weggaan, werd het dessertbuffet nog neergezet. Jeeeeeetje , dat zag er lekker uit !!!! We hebben nog een klein stukje gebak geproeft en Maryline regelde dat we nog wat lekkers voor de volgende dag kregen..... (een lekker ontbijt hahaha). Het dessert smaakte nog beter dan het er uit zag. Maar goed dat we weggingen, anders hadden we alle taartjes, brownies en koeken uit geprobeerd hihihi.
Terug op de hotel kamer hadden we geen puf meer om nog wat anders te doen dan douchen en ons bed in.....

• 22 September 2016 - 10:48

Ad:

sonja wel een beetje opletten met al dat lekkers anders gaat het niet goed met je ha ha gr.ad.